Zegarmistrz Å?ódź - Naprawa Zegarków, Serwis | Automatyczny naciąg sprężyny
92
page,page-id-92,page-child,parent-pageid-25,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-2.8,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive
 

Automatyczny naciąg sprężyny

Automatyczny naciąg sprężyny opracowany przez Eterna jest z pewnością jednym z najlepszych systemów automatycznego naciągu  na świecie. Jest to zespół który nakręca zegarek w obu kierunkach ruchu wahnika, to znaczy  zarówno zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek jak i w przeciwną stronę

automat1

Eterna Matic

automat2

Części składowe systemu automatycznego naciągu według systemu zaprojektowanego prze Eterne. System ten został użyty w mechanizmie ETA 2824-2.

1.  Wahnik

2.  Pierwsze koło sprzęgłowe

3.  Drugie koło sprzęgłowe

4.casino internet . Roman’;”>  Pierwsze koło redukcyjne

5.  Drugie koło redukcyjne zazębiające się z kołem transmisyjnym nakręcające bezpośrednio sprężynę.

automat3

Na rysunku powyżej pokazano przepływ ruchu od wahnika do sprężyny napędowej (zielona strzałka). Ruch wahnika jest zgodny z ruchem wskazówek zegara. Oba koła sprzęgłowe są uruchomiane przez wirnik, ale ruch w jedną stronę powoduje przekazywanie energii tylko przez drugie koło sprzęgłowe. Pierwsze koło sprzęgłowe jest wyłączone i nie przekazuje energi

Na drugim kole sprzęgłowym jest zamontowany mały zębnik które przekazuje energie na koło redukcyjne i dalej do bębna

automat4

Koło sprzęgłowe składa się z dwóch kół zębatych przedzielonych systemem zapadek sprzęgłowych które powodują włączanie i rozłączanie kół w zależności od tego w którą stronę kręci się wahnik.

automat5

Na rysunku powyżej pokazano przepływ ruchu od wahnika do sprężyny napędowej (zielona strzałka). Ruch wahnika jest przeciwny do ruchu wskazówek zegara. Oba koła sprzęgłowe są uruchomione przez wirnik, ale ruch w jedną stronę powoduje przekazywanie energii przez pierwsze koło sprzęgłowe, drugie koło sprzęgłowe jest wyłączone, pracuje tylko mały zębnik który przekazuje energię na pierwsze koło redukcyjne, potem przez drugie koło redukcyjne na koło transmisyjne (nie ma tego koła na zdjęciu) nakręcające bezpośrednio sprężynę napędową zegarka.